دانلود پایان نامه فرهنگسرادانلود پایان نامه مجتمع فرهنگیدانلود پایان نامه مرکز فرهنگیدانلود پایان نامه معماریدانلود رساله فرهنگسرادانلود رساله مجتمع فرهنگیدانلود رساله مرکز فرهنگیدانلود رساله معماری

دانلود پایان نامه مجتمع فرهنگی با رویکرد افزایش سرزندگی

 دانلود پایان نامه مجتمع فرهنگی با رویکرد افزایش سرزندگی+نقشه های اتوکدی و تصاویر سه بعدی

کد محصول :M1

دانلود پایان نامه مجتمع فرهنگی با رویکرد افزایش سرزندگی

فضاها و مراکز اجتماعی و فرهنگی و خدماتی در محیط شهر، به تبع نیازها و فعالیتهای اجتماعی و در جهت تأمین آنها بوجود می آید. به سخن دیگر، یک مرکز اجتماعی یا فرهنگی، مکان تجمع و یکپارچه کردن اجرای نیازها و فعالیتها در جهت کالبدی کردن و تداوم حیات اجتماعی جامعه شهری است. بر این اساس، باید مجموعه نیازهای اجتماعی ساکنان شهر، و ضرورت یکپارچه کردن و کالبدی کردن آنها در جهت استقرار حیات اجتماعی جامعه شهری مورد بررسی، تحلیل و جمع بندی دقیق قرار گیرد و زمینه های مناسب برای ایجاد فضاهای اجتماعی فراهم آید. شناخت مناسب فضاها و مکانهای فعالیت در طراحی فضایی و کالبدی بر این روند متکی است.

مراکز اجتماعی و فرهنگی، تصویر مناسبی از شهر را برای ساکنان توجیه می کنند. این مسئله برای ساکنان بسیار حائز اهمیت است که چه تصویری از شهر خود دارند، چه فکری از بیرون به شهر وارد می شود، و هویت شهر بر چه چیز تأکید دارد. فضاها و مراکز اجتماعی و فرهنگی، در واقع عناصر شاخص حیات بخشی مدنی در محیط شهر هستند که ممکن است به شکلها و شیوه های گوناگونی در شهر ایجاد و معرفی گردند.

این مراکز بر حسب مقیاس شهر، ابعاد و کارکردهای متفاوتی دارند. مراکز اجتماعی و فرهنگی باید در سطح شهر و بر حسب سلسله مراتب شهری ایجاد شوند و کارکرد خود را داشته باشند. فضای شهری، مرکز مبادله ی فرهنگی است. مرکز فرهنگی توان حیات بخشی فرهنگی، نفوذ فعالیتهای فرهنگی در سازماندهی حیات اجتماعی تأثیر فراوان دارد. ایجاد فضاهای گوناگون فرهنگی به صورت مراکز فرهنگی یا فرهنگسرا و خانه های فرهنگ، در مقیاسهای مختلف شهری، فعالیتهای یکپارچه فرهنگی را موجب می شود.در ادامه با سایت معمار امروز همراه باشید تا پایان نامه مجتمع فرهنگی تقدیم شما عزیزان گردد.

استفاده از فرهنگ بومی

فرهنگ هر جامعه که ریشه در تاریخ آن مرزوبوم دارد، هویت ملی مردم آن دیار است، که حاصل سال ها کار و فعالیت های آنان در جهت شکل دهی، رشد و تکامل، حفظ و ارث گذاشتن آن فرهنگ برای نسل های آینده می باشد. هر اجتماع با هر نوع ایدئولوژی، دارای آرمانهای خاص خود می باشد. وظیفه اصلی فرهنگ، نمایش این ایده های ذهنی است توسط نمود اشکال عینی، که در این فرآیند، معماری ساخت بشر، نقش اساسی را ایفا می کند.

به همین جهت هر اثر معماری، خود یک جلوه و شاهد فرهنگی است. بنابر این اثر معماری یک خاطره ای است که در ذهن تک تک افراد جامعه نقش بسته است. البته باید دقت نمود که در این طراحی به ورطه ی کپی برداری از سبک های قدیمی سقوط ننماییم. فرهنگ و سبک های بومی را با شرایط جدید و نظام ارزشی حاکم و رشد و توسعه ی فرهنگی مدنظر قرار دهیم.

نقش مراکز فرهنگی – هنری در شهرها:

کارکرد اینگونه فضاها از یکسو افزودن بر بار فرهنگی – هنری مردمان شهر و انتقال ارزشها و محصولات فرهنگی به مردمان و افراد استفاده کننده از این فضاها بوده و از سوی دیگر برآوردن نیازهای تفریحی افراد و پر کردن اوقات فراغت آنها میباشد. مراکز فرهنگی بیشتر برای فعالیتهای طراحی ساخته می شوند که محل پرداختن به آنها در سایر مراکز رسمی و عمومی نظیر فضاهای آموزشی اداری و خدماتی شهری نیست و از این رو جای خالی آنها همواره احساس می شود. اینگونه فضاها در مناطقی که ساخته و تدارک می شوند معمولا بر بار فرهنگی و فکر مردمان آن مناطق می افزایند و باعث رشد فرهنگی این مناطق و نواحی می شوند.

تأثیر فرهنگ در شکل گیری فضای معماری

دوام فرمها متناسب با دوام نحوه زندگی ماست. در پروسه تغییر، علمکرد زودتر از شکل تغییر می کند و حتی تا مدتها عملکرد جدید با شکل های آشنا و مألوف قدیمی کنار می آید. همیشه به کار بردن نمادهای گذشته در کارهای فعلی، ابتدای کار است. تحول و توسعه مفاهیم باعث بوجود آمدن شکلها و فرم های نو خواهند شد. اما مسیر این نوآوری به سبب همان توجه دائمی به استعدادها و ذخایر فرهنگی، مسیر خاصی است.

دانلود پایان نامه مجتمع فرهنگی با رویکرد افزایش سرزندگی

 امروزه فرهنگ جهانی و ملی با هم ترکیب شده و فرهنگ زمان حال به وجود آمده است. ایده های معماری ما به خودی خود از ذهنیت ترکیبی حاصل می شود. در معماری گذشته ایران، اصولا جدایی بین فرهنگ و معماری وجود نداشته است. معماری، فرهنگ را همراه خود آورده است و بخشی از فرهنگ ما معماری گذشته مان است، برای مثال نمای رومی، حاصل فرهنگ و سلیقه امروز است، گرچه معماران باید با خلق فرم ها و فضاهای ناب و جذاب، نظر مردم را اعتلا دهند، شناخت فرهنگ مردم،اولین قدم است.

دانلود رساله معماری

دانلود پایان نامه مجتمع فرهنگی با رویکرد افزایش سرزندگی


مشخصات محصول:

  • نام محصول: دانلود پایان نامه مجتمع فرهنگی با رویکرد افزایش سرزندگی+نقشه های اتوکدی و تصاویر سه بعدی
  • فرمت فایل:wordواتوکد و سه بعدی
  • تعداد صفحات:150
  • حجم فایل:25 مگابایت
  • توضیحات نقشه:این پروژه شامل نقشه های اتوکدی کامل و مبلمان شده در تمامی طبقات،سایت پلان اتوکدی مبلمان شده،  برش های مبلمان شده ،پلان اتوکدی ستون گذاری تمام طبقات،تصاویر سه بعدی،و نماهای اتوکدی می باشد.متراژ کل بنا ۳۵۰۰ مترمربع و زمین سایت ۱۰۰۰۰ متر مربع می باشد.
قیمت قبلی: 200000 تومان

نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره 09100894906 از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

دانلود پایان نامه مجتمع فرهنگی با رویکرد افزایش سرزندگی،دانلود پایان نامه مجتمع فرهنگی با رویکرد افزایش سرزندگیدانلود پایان نامه مجتمع فرهنگی با رویکرد افزایش سرزندگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *