نمونه موردی موزه داخلیدانلود نمونه موردی موزه

پاورپوینت تحلیل دو نمونه موزه در ایران

پاورپوینت تحلیل دو نمونه موزه در ایران

کد محصول :L 4

در این پروژه به تحلیل و بررسی دو نمونه موزه ایرانی می پردازیم، که اسامی آن ها به شرح زیر می باشند:

1-موزه ایران باستان

برای اولین بار پیشنهاد ایجاد مکانی به نام موزه توسط مرحوم مرتضی قلی هدایت ملقب به «صنیع الدوله» عنوان شد. او در فکر ایجاد موزه و اداره‌ای به نام اداره عتیقات برای ساماندهی به وضع کاوش‌های تجاری بود اما به این مقصود نرسید. تا اینکه اولین موزه در سال ۱۲۹۵ خورشیدی به نام «موزه ملی یا موزه معارف»، در یکی از اتاق‌های بزرگ وزارت معارف که در سمت شمال بنای مدرسه دارالفنون قرار داشت، تشکیل شد. این موزه دارای ۲۷۰ قلم شی مفرغی، سفالی، شیشه‌ای، سکه، سلاح‌های قدیمی، مهر، اشیای چوبی، مرقعات، کتاب و منسوجات بود که به وسیله کارمندان اداره عتیقات جمع‌آوری یا توسط مردم اهدا شده بود.

پاورپوینت تحلیل دو نمونه موزه در ایران

به همین منظور آندره گدار، معمار فرانسوی، در سال ۱۳۰۸ خورشیدی ۱۹۲۹ میلادی برای تاسیس موزه و کتابخانه به ایران آمد و رسما کار خود را شروع کرد. کار ساخت موزه ایران باستان در ۲۱ اردیبهشت سال ۱۳۱۳ ه.ش. به دستور رضا شاه آغاز شد. از آن‌جایی که طرح و نقشه یک موزه باید با موضوع و اشیای داخل آن ارتباط و هماهنگی داشته و با تاریخ و هنر آن سرزمین مرتبط و پیوسته باشد، گدار با الهام از طاق کسری  (مشهورترین کاخ شهر تیسفون پایتخت دولت ساسانی که ایوان آن ۳۵ متر بلندی و ۵۰ متر پهنا و ۲۵ متر عمق دارد) بنای موزه را طراحی کرده و دو معمار ایرانی به نام‌های «عباسعلی معمار» و «استاد مرادعلی تبریزی» اجرای آن را برعهده گرفتند.

در ادامه با سایت معمار امروز همراه باشید تا پاورپوینت تحلیل دو نمونه موزه در ایران تقدیم شما عزیزان گردد.

پاورپوینت تحلیل دو نمونه موزه در ایران

2- موزه هنرهای معاصر ایران

ساختمان موزه ،که یکی از نمونه‌های با ارزش و کم همتای معماری نوین، با الهام از معماری سنتی ایران و مفاهیم فلسفی آن بنا شده است‌ . طراحی معماری این بنا به دست کامران دیبا انجام گرفته است‌ .هشتی‌چهارسو، معبر ، و گذرگاه  جمله عناصر چشم‌نوازی هستند که بازدیدکنندگان هنر دوست را به تأملدر هنر و فرهنگ ایران زمین وا می‌دارند .¨به گفته کامران دیبا، معماری نوین موزه را همانندی در هیچ‌یک از کشورهای عرب و مسلمان، از جمله مصر و ترکیه، نمی‌توان یافت.دیبا ایدهٔ طرح موزه را از کارهای لوئی کان، لو کوربوزیه، و فرانک لوید رایت وام گرفت. همچنین، تاثیرپذیری از خوسپ یوئیس سرت در طراحی سازه آشکار است.تعدادی از مجسمه‌های برنزی پرویز تناولی به سفارش کامران دیبا برای این مجموعه ساخته شدند و در محوطه اطراف آن تعبیه گردیدند.

پاورپوینت تحلیل دو نمونه موزه در ایران

در این پروژه به نقد و بررسی موزه هنرهای معاصر اثر کامران دیبا می پردازیم که تمامی پلان ها و تصاویر آن ضمیمه گشته است.این پروژه در قالب یک فایل پاورپوینت تقدیم حضور شما عزیزان می گردد.

پاورپوینت تحلیل دو نمونه موزه در ایران

————————————————————————————————————————————————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: پاورپوینت تحلیل دو نمونه موزه ایرانی به همراه پلان ها و تصاویر
  • فرمت فایل:پاورپوینت
  • تعداد صفحات:65
  • حجم فایل:5 مگابایت  
قیمت قبلی: 120000 تومان

نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره 09100894906 از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

پاورپوینت تحلیل دو نمونه موزه در ایران،پاورپوینت تحلیل دو نمونه موزه در ایران،پاورپوینت تحلیل دو نمونه موزه در ایران،پاورپوینت تحلیل دو نمونه موزه در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *